FWoE
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Roolipelikyselyä

4 posters

Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Roolipelikyselyä

Viesti  Elythan To Toukokuu 08, 2008 8:58 am

Ookkei. Osittain uteliaisuudesta ja osittain siksi että on hitaampi aamu taas töissä heitän tällaisen kysymyksen nettiavaruuteen, jos siihen vaikka vastauksenkin jossain muodossa saisin.

Suositelkaa minulle jotain hyvää Scifi-ropea.

Okei, ensinnäkin. Tiedän! Tuossa ei ole kysymystä kysymysmerkin vertaa, mutta se ei ole pointtina tässä!

Toiseksi. Olen jo pidemmän aikaa etsiskellyt hyvää peliä sanotusta aiheesta mutta toistaiseksi ei oikein ole ollut tuuria hyvän systeemin löytämisessä.

Kolmanneksi. Tiedän että GURPSilla voi vetää mitä tahansa mutta kaipaisin jotain Omaa systeemiä, osittain siksi että siinä on juuri sitä peliä varten hiotut säännöt ja maailma ja osittain siksi että eräällä foorumin jäsenellä on edelleen yksi minun Gurpsin kirjoista lainassa. Kyllä, muistan sen edelleen Cool

Neljänneksi taustaa jo kokeilluista. Toistaiseksi "paras" jota olen pelannut ja vetänyt on kunniakkaasti vanhentunut Fading Suns. Muuten tähän panostaisin, mutta tietääkseni pelin kirjojen painaminen on lopetettu jo aikoja sitten ja niiden saanti on ollut vähän kiven alla. Myös itse peliäkään ei ole taidettu päivittää pitkiin aikoihin.
Heimot on toinen jota olen kokeillut. Hyvä Indie-julkaisu ja Suomalainen vielä. Pidän maailmasta ja pelissä olevasta sisällöstä ja ideoista, mutta itseä haittaa kirjan sisältämä pieni Naiivius...
Olen myös kokeillut jotain Anime-mecha-scifi-mättöä jonka nimeä en tähän hätään saa päähäni. Yök. Muuta en keksi sanoa.

Viidenneksi. Avaruusaluksia ja -oopperaa!

Kuudenneksi. Kiitos avusta jo ennakkoon.
avatar
Elythan
Rookie
Rookie

Viestien lukumäärä : 34
Ikä : 102
Paikkakunta : Mikrotuki, kuinka voin auttaa?
Reputation : 0
Registration date : 05.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Vs: Roolipelikyselyä

Viesti  Mitten To Toukokuu 08, 2008 12:06 pm

Juu-u ite en ole niin tietoinen noista sci-fi ropeista mutta teen sen mitä parhaiten osaan ja delegoin asiaa eteenpäin Smile

Puheitten mukaan Teemu ois jotain sci-fiä rupeamassa pelaan, tarkempia tietoja tästä en tiedä, mutta ehkä kysäsemisen arvoinen?

Sitten ite ainakin löysin koneeni kätköistä gurps hitech ja sci-fi kirjoja muutaman että ehkä niitten kanssa sais jotain sci-fimpää aikaan Smile

Ja kyllä se kirja on mulla mutta varmaan tuolla varaston perukoilla Neutral
Mitten
Mitten
Overlord
Overlord

Viestien lukumäärä : 745
Ikä : 37
Paikkakunta : Raahe/Oulu
Reputation : 1
Registration date : 10.04.2008

http://www.students.oamk.fi/~s7lajo00/FWoE/

Takaisin alkuun Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Vs: Roolipelikyselyä

Viesti  Daemon To Toukokuu 08, 2008 12:13 pm

Mjoo mut se scifi peli vedetään gurpsin säännöillä....
Daemon
Daemon
Real Case Discusser
Real Case Discusser

Viestien lukumäärä : 636
Ikä : 36
Paikkakunta : Oulu
Reputation : 3
Registration date : 24.04.2008

http://www.students.oamk.fi/~s8saju00/

Takaisin alkuun Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Vs: Roolipelikyselyä

Viesti  Tutor To Toukokuu 08, 2008 2:38 pm

Elythan kirjoitti:Suositelkaa minulle jotain hyvää Scifi-ropea.
Itselläni ainoa kokemus on Wizards of the Coastin Star Wars.
Rotuja löytyy se toistasataa ja pelisysteemi toimii kuten DnD, eli helppo opetella pelaamaan. Säännöt sen sijaan..... Sad
Tutor
Tutor
Rookie
Rookie

Viestien lukumäärä : 36
Ikä : 36
Paikkakunta : Soviet Motherland
Reputation : 0
Registration date : 06.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Vs: Roolipelikyselyä

Viesti  Elythan Pe Toukokuu 09, 2008 9:32 am

Tutor kirjoitti:
Elythan kirjoitti:Suositelkaa minulle jotain hyvää Scifi-ropea.
Itselläni ainoa kokemus on Wizards of the Coastin Star Wars.
Rotuja löytyy se toistasataa ja pelisysteemi toimii kuten DnD, eli helppo opetella pelaamaan. Säännöt sen sijaan..... Sad

Tähtien sota olisi maailmankaukkeutena ihan mielenkiintoinen paikka seikkailla, ainakin tekemistä ja paikkoja pystyisin keksimään miltä tahansa suunnalta mutta itselläni on vähän kaunoja D20-systeemiä kohtaan. Se ei aivan suosikki alustoja ole PJ:ttämistä varten vaikka ei se minua pelaamasta estä. Se on omaan makuun ehkä liian kankea siinä mihin sitä pitäisi käyttää.
Seuraavaksi varaudun mukaani ottamalla pommisuojalla jonne nyt piiloudun Flame-viestien pelossa... Mutta jos sen saisi vaikka Gurpsin moottorilla vedettyä. Hmm...

Mutta sitä kohtaan sitten tarvitsisi suunnitella aika paljon kotitekoisia sääntöjä esimerkiksi Force voimien suhteen ("Voima voimien...?" suomenkieli on hassua). Toisaalta gurpsissa taisi olla ne taikasäännöt jonkinasteiset ja Meriittienkin puolella oli jo vanilla-kirjoissakin muutama Taikahommiin liittyvä joita voisi suht. helposti kääntää mystisemmän Forcen käyttöön. Olisi vaan ne penteleen kirjat niin voisi ottaa selvää näistäkin Smile

Pika ediitti: Ja sitten tietenkin ne muut Rodut. Nekin pitäisi säätää d6-muotoon ja se voisikin olla jo omanlainen haasteensa...
avatar
Elythan
Rookie
Rookie

Viestien lukumäärä : 34
Ikä : 102
Paikkakunta : Mikrotuki, kuinka voin auttaa?
Reputation : 0
Registration date : 05.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Vs: Roolipelikyselyä

Viesti  Daemon Pe Toukokuu 09, 2008 9:53 am

No mitä itse tutkin oon ite saanu kuvan omista kirjoistani niin, gurpsin perus säänötki tukevat hyvin starwars kampanjaa, muistaakseni minulla oli vielä virtuaali versio gurpsin starwars lisäsääntö kirja.

Tosiaan Teemulla on tulossa semmoinen avaruus ooppera peli, kyseessä ei kuitenkaan ole starwars. Tuomo on kuitenki pj:nä kannataa kysyä niiltä. Sanoivat alottavansa kesällä sen.
Daemon
Daemon
Real Case Discusser
Real Case Discusser

Viestien lukumäärä : 636
Ikä : 36
Paikkakunta : Oulu
Reputation : 3
Registration date : 24.04.2008

http://www.students.oamk.fi/~s8saju00/

Takaisin alkuun Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Vs: Roolipelikyselyä

Viesti  Elythan Su Toukokuu 11, 2008 12:43 pm

Daemon kirjoitti:No mitä itse tutkin oon ite saanu kuvan omista kirjoistani niin, gurpsin perus säänötki tukevat hyvin starwars kampanjaa, muistaakseni minulla oli vielä virtuaali versio gurpsin starwars lisäsääntö kirja.

Tosiaan Teemulla on tulossa semmoinen avaruus ooppera peli, kyseessä ei kuitenkaan ole starwars. Tuomo on kuitenki pj:nä kannataa kysyä niiltä. Sanoivat alottavansa kesällä sen.

Huu... ainakaan viime kyselyjen aikaan joskus lukion aikana en kuulemma kovin tervetullut olut noiden joukkoon pelaamaan. Kuulemma jostain syystä musta tuntuu kantautuvan paskiaisen mainetta väärien ihmisten korviin minne ikinä menen. 30 pts flaw, supernatural.

Et muuten haluaisi jollain tavalla tuota gurpsin SW-kirjaa mulle saattaa? Smile Vois olla ihan mielenkiintosta luettavaa pirat
avatar
Elythan
Rookie
Rookie

Viestien lukumäärä : 34
Ikä : 102
Paikkakunta : Mikrotuki, kuinka voin auttaa?
Reputation : 0
Registration date : 05.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Vs: Roolipelikyselyä

Viesti  Mitten Su Toukokuu 11, 2008 4:53 pm

Elythan kirjoitti:Et muuten haluaisi jollain tavalla tuota gurpsin SW-kirjaa mulle saattaa? Smile Vois olla ihan mielenkiintosta luettavaa pirat

MInäpä voisin sinulle ton jossain vaiheessa sendiä Smile
Mitten
Mitten
Overlord
Overlord

Viestien lukumäärä : 745
Ikä : 37
Paikkakunta : Raahe/Oulu
Reputation : 1
Registration date : 10.04.2008

http://www.students.oamk.fi/~s7lajo00/FWoE/

Takaisin alkuun Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Vs: Roolipelikyselyä

Viesti  Daemon Su Toukokuu 11, 2008 9:35 pm

Pojat ei kai täälä laittomuuksia? afro
Daemon
Daemon
Real Case Discusser
Real Case Discusser

Viestien lukumäärä : 636
Ikä : 36
Paikkakunta : Oulu
Reputation : 3
Registration date : 24.04.2008

http://www.students.oamk.fi/~s8saju00/

Takaisin alkuun Siirry alas

Roolipelikyselyä Empty Vs: Roolipelikyselyä

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa